Agust koffie, MVO ondernemen en de "Green Philosophy"

Work, according to AGUST

Het mooie van een bedrijf dat zichzelf graag een 'ambacht' noemt (in de edelste zin van het woord, namelijk 'kunstenaar aan het werk'), is ook de connotaties hebben die heel duidelijk kunnen worden geïdentificeerd met de mensen die ze leiden.

Het is daarom een ​​natuurlijk gevolg dat de waarden van het individu worden overgedragen in het bedrijf en zijn activiteiten. Waarden zoals billijkheid, ecologische duurzaamheid, billijkheid en plezier in relaties, het verminderen van interne en externe conflicten, enz. Zijn entiteiten die bij mij horen en daarom probeer ik ze over te dragen naar mijn bedrijf.

Er wordt voortdurend gezocht naar evenwicht tussen tegengestelden, tussen werk en vrije tijd van het gezin, tussen winst en persoonlijke tevredenheid, inclusief marktwetten en duurzaamheid van elke actie, tussen materiële noodzaak en spirituele spanningen (hoe je deze termen ook wilt begrijpen) ).

Ik probeer altijd na te denken over (niet altijd slagen) de gevolgen van al mijn acties, hoe klein ook. Soms, wanneer ik het ongemak neem voor de onbeduidendheid van wat ik kan doen, komt er uit mijn geheugen een man tevoorschijn die zei, een geruststellende zin (waarover ik me de auteur niet eens herinner): "wat je kunt doen is gewoon een druppel in de oceaan, maar het is dit dat betekenis aan je leven kan geven. '

Dus, deze deelarrangementen / filosofieën met mijn personeel, we werken met deze hoop en gaan door op onze weg, aangemoedigd door het vertrouwen van een toenemend aantal klanten en vrienden.

Marco Corsini

1956, GEBOORTE
De pasgetrouwden van Augusto en Mariarosa Corsini openen een kleine koffieworkshop. De eerste pakketten bevatten destijds de slogan: "de kleinste koffiebrander ... de beste koffie". Vanaf dat moment zijn er veel dingen veranderd ... veel, maar niet de passie en handwerk zorg voor goede koffie.

1967, BEWEGEND
Agust-koffie groeit in populariteit op de lokale markt en de toenemende vraag naar koffie vereist dat de Corsini-familie verhuist om een ​​grotere productieafdeling en een pakhuis te creëren. Het bedrijf verhuist net buiten Brescia in een 500 m². gebouw. In oktober 1967 werft Caffè Agust 6 verkopers.

1981, DE TWEEDE GENERATIE
De derde zoon van Augusto Corsini, Marco, die zijn studies heeft voltooid, komt bij het bedrijf dat al 8 operators, 2 klerken, een verkoopster, de oudste dochter Laura en, natuurlijk, Augusto Corsini en zijn vrouw Mariarosa omvat.

1992, HET NIEUWE HOOFDKANTOOR
Bouwjaar van het huidige hoofdkantoor van Caffè Agust in Brescia, in de Via Antonio Allegri, op een totale oppervlakte van 2500 m². Ons personeelsbestand neemt toe tot 12 werknemers. Binnen het bedrijf wordt een technische werkplaats opgezet met het inhuren van twee technici om klanten een snelle en professionele service te bieden.

1999, BIOLOGISCHE LANDBOUW EN EERLIJKE HANDEL
Jaar dat de geboorte markeert van een nieuwe lijn koffie - afkomstig van biologische landbouw en eerlijke handel. Dit product zou een van de meest duurzame koffiesoorten ter wereld zijn, met zijn verpakking op Zero Impact ® voor het milieu - en dus is "NATURA EQUA" geboren. Deze nieuwe lijn was al jaren zeer gewenst, maar werd nooit geïmplementeerd omdat de groene koffie op de markt niet aan de hoge kwaliteitsnormen van Caffè Agust voldeed.

2004, IN HET BUITENLAND
We lanceren onze exportafdeling. Gedreven door ons voortdurende succes, begint het bedrijf aanvankelijk de Europese markt te betreden en later ook de overzeese markten te gebruiken.

DE NIEUWE PRODUCTIESECTOR
De passie van Corsini voor hoogwaardige producten drijft hen ertoe de productieafdeling te vernieuwen. Keuze gedicteerd door de wens om het beste te doen en de hoge kwalitatieve normen te garanderen die tot nu toe Agust in markten hebben gekenmerkt.

2010, DE DERDE GENERATIE
Het bedrijf opent zijn deuren voor de derde generatie Corsinis. Giovanni Corsini, de derde zoon van Marco Corsini, komt na zijn studie en een periode in het buitenland te hebben gewerkt, bij het bedrijf. Hij brengt geleidelijk zijn aanwezigheid in elke afdeling voor een betere integratie in het belang van het bedrijfsmanagement.

2014, DE AANMELDING
Agust herschept en restylt zijn bedrijf. Van merk tot verpakking, van bedrijfsorganisatie tot communicatie.
Feedback verzenden
Geschiedenis
Opgeslagen
Community

  • "Real Italian taste, Real Italian coffee"
  • Biologische en FairTrade koffie
  • Biologische thee
  • Astoria, voor een perfecte espresso
  • La Tazzina, smaak en aandacht voor detail
  • Sorini, traditie en passie voor chocolade
  • Quarante, kwaliteit kent geen compromis
il Limone
Lochtersweg 59-10
7442 BN Nijverdal
+31 (0)548-785329
info@il-limone.eu